Hayallerim Gerçek Oldu ”Kuzey Işıkları ve Kiruna Gezisi”

İnsan hayallerinin peşinde koşmalı anladım ve neyin peşinde koşarsan onu sunuyor dünya insana, elinden geleni yaptıysan bir gün gökyüzünde beliriverir Kuzey Işıkları anladım 🙂 Benim en büyük hayallerimden biri Kuzey Işıklarını dünya gözüyle görmekti. Allah da yardım etti ve ben de elimden geleni yaptım hayalime kavuştum! Bu yolculukta destek olan yanımda olan herkese teşekkürler!

Benim görmeyi çok istediğim Kuzey Işıkları için yaptığım araştırmalar sonucu Norveç’e gitmeyi planlamış, maddi olarak gerçekten zorlayacak olsa da bu zorluğu göze almıştım. Daha sonra İnterrail Türkiye’nin Facebook grubunda tesadüfen Kuzey Işıkları için İsveç’in Kuzeyinde bulunan Kiruna Şehrine ulaşımın çok daha uygun olduğunu gördüm, bana da daha mantıklı geldi, Dünya’nın en pahalı ülkesindense onuncu pahalı ülkesine gitmek 🙂

Eşimle birlikte planlarımızı İsveç ve Kiruna şeklinde şekillendirmeye başladık. Planımız için para biriktirmek ilk hedef oldu tabi, gereksiz giderleri azaltarak temel masraflarımız için para biriktirmeye başladık. İlk aşamada otel rezervasyonları ve Stockholm’e en uygun indirimden uçak bileti alarak başladık. Daha sonra vize işlemlerini hallettik Stockholm’den Kiruna’ya gitmek için de Meşhur  tren yolculuklarından Arctic Circle Train’i tercih ettik 🙂 Hava yolu ile de ulaşım var dönüşte biz de hava yolu kullandık ama buralara kadar gelmişken bu güzel tren yolculuğunu da deneyimlemiş olduk, sevimli gece manzaraları eşiliğinde, ayrıca hayatımın ilk tren yolculuğunun da Stockholm’den Kiruna’ya olması efsane bir anı oldu 🙂

Yaptığım araştırmalar sonucunda Kuzey Işıklarını görme ihtimalinin en fazla olduğu zamanın Ocak ayı sonu şubat ayı başı olduğunu öğrendim ve biz de ocak sonunda Kiruna’daydık 🙂  Kuzey Işıklarını görme ihtimalimizi gösteren akıllı telefon uygulamaları var ben telefonumdan Aurora ve Aurora Forecast isimli programları takip ettim. Program KP indeksi gösteriyor, KP indeks  3 ve üzerinde olduğunda ayrıca hava da bulutsuz açık olduğunda görülebiliyor.  Biz 1,5 ve üzerine çıktığında az az bulut şeklinde gördük ama hayalimizde yer alan dans eden şekliyle Tura katıldığımız gece (hava açık ve KP indeks 3,5-4) rehber eşliğinde kapkaranlık bir arazide gördük, çok mutluluk verici bir andı, İyi ki Kiruna’ya gittik ve kesinlikle iyi ki tura katıldık 🙂 Bu kez Kiruna’yı da tanımak için Kiruna Merkezi’nde kaldık ama hedef sadece Kuzey Işıkları ise sanırım Torne Nehri kenarındaki Orman pansiyonlarında da kalınabilir 🙂 Soğuklar derseniz, içlikler ve polarlar, boyunluk ile iyi bir bot iyi  vakit geçirmemize yetti. Bu kadar teknik bilgi yeter:

HAYATIMIN EN İYİ GÜNÜNÜ ANLATAYIM 🙂

27 Ocak 2016

Veee heyecan dorukta çünkü harika bir gece bizi bekliyor. Kuzey Işıkları Turu! Gündüz Kiruna’da sevimli renkli evlerin arasında vakit geçirip, kızağımızla ”son radyatör sökücü” olduktan sonra daha sonra ışıkların geri dönüşünü kutlamak üzere yaptıkları  kar festivali alanında vakit geçirdik. Festival alanında kardan heykeller inşa ediliyordu henüz yapım aşamasında olduklarından otelimize dönüp biraz dinlendik. Gece olduğunda yani saat 18.00 de yola çıkmak üzere buluştuk, tur firmasının sağladığı eksi 40 dereceye kadar korumalı kıyafetlerimizi giydik ki gene de içine 2-3 kat çorap giymekte fayda var. Minibüsle kar motorlarının bulunduğu karanlık bir köye geldik. Tatlı rehberimiz motorları nasıl kullanacağımızı anlattıktan sonra birkaç tur atıp ormanda rehberin ardından gitmeye başladık, macera başladı! Karanlıkta ve ormanda bu motorlarla yolculuk yapmak gerçekten çok çok heyecan verici ve keyifli!

Ormanda bir süre gittikten sonra düzlük bir alana geldik ve motorların ışıklarını kapandığında adeta dünyanın tepesindeydik. Kuzey yıldızı tepemizde, jüpüter bize göz kırpıyordu, neredeyse elimizi uzatsak yakalayacağız yıldızları, öyle güzel, öyle etkileyici! Burada biraz gökyüzünü izledik, yeşil ışıklar belirdi biraz görünüp kayboldular, rehberimiz daha iyileri olduğunu söyledi.

img_8638img_8612

Motorla yola devam ettik. Hava soğurken adeta üzerine sim dökülmüş ağaçları gördük, hatta giderken havalanan karın ışıltısı şimler içinde yüzüyor gibiydik! Muhteşem bir gece, hayatımın en pırıltılı gecesi, gördüklerimden çok etkilenmiştim! 🙂 Az az kuzey ışıkları gördük ve anladığım kadarıyla motorla donmuş nehrin üzerinde gidiyorduk daha sonra rehber de bunu onayladı 🙂  Artık gerçekten üşüdüğümüzde ormanda ufak bir kulübeye geldik, ortasında çakmak taşı ile ateş yaktık yani gecenin otantikliği son hızla devam ediyordu 🙂 Ateş başında ısınırken tehberimiz ocakta kaynayan çaydanlıkla bize lingonberry dedikleri çaydan ikram etti. Ayrıca biraz da geyik eti yedik.

Yola çıktığımızda sağda pırıl pırıl  yeşil ışık belirdi ve işte büyük dans etmeye başladılar! Bazen kenarlarında pembe hareler, hayallerimi görüyordum, hatta rüyalarımı o kadar mutlu oldum ki anlatamam, motorla giderken bile ışıkların dansını izleyebiliyorduk! 🙂 En son motorları bırakmaya geldiğimizde ise o kadar güzel oldu ki ışıklar, gözlerimi alamadım! Hayatımın en iyi gecesi oldu! Hayatımın en pırıltılı en gerçek dışı gecesi, gözlerim o gece gördüklerini hiç hiç unutmayacak! Teşekkürler Allahım…

(Teşekkürler sevgilim, benimle bu anları paylaştığın için :))

img_8649img_8642img_8646img_8647

Hayallerim Gerçek Oldu ”Kuzey Işıkları ve Kiruna Gezisi”’ için 4 yanıt

Yorum bırakın